گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

درباره طراحی بروشور بیشتر بدانیم(استاندارد های تهیه بروشور)

استانداردهای بروشور

 

وقتی یک بروشور طراحی می کنید باید به نحوه استفاده از بروشور کاملا توجه داشته باشید. بروشور نوعی تبلیغات چاپی است که هدف آن ترویج اطلاعات یا تبلیغ یک محصول یا خدمات است طراحی یک بروشو ر مستلزم شناخت اصول اساسی تبلیغات، نوشتن، متن آگهی و تولید است. بروشور همچون دیگر انواع موار تبلیغاتی ، به یک مفهوم و محتوا نیاز دارد که به هم پیوند بخورند. بروشور براساس نوع طرح می تواند ساده تک رنگ، سه لتی ساده باشد که بر روی یک قسمت کاغذ سفید چاپ شده است تا طرح های چهار یا پنج رنگ پیشرفته که بر کاغذهای گلاسه یا گران قیمت چاپ می شوند. شکل اندازه بروشور بسیار متفاوت است . رایج ترین بروشورها معمولاً سه لتی و با ابعاد 27×21 سانتیمتر است و یا چهار لتی 35×21 سانتی متر. برخی از بروشور ها از قطع بولتن یعنی یک لتی 42×27 سانتیمتر استفاده می شود زیرا باید اطلاعات را بیش از اطلاعاتی که در قطع استاندارد جای می گیرد، در خود جای دهد. بروشورها نقش اطلاع رسانی دارند و به عنوان حاملی برای معرفی، شرح حال و تبلیغ محصول استفاده می شود. بروشورها وسیله ای مناسب برای تبلیغ و اطلاع رسانی به مخاطبین خاص درباره کنفرانس و دیگر رویدادها است یا صرفاً می توانند آموزشی باشند و اطلاعاتی درباره بهداشت عمومی یا مطالب عمومی نظیر این به مردم بدهند. بروشورها را می توان به صورت پست مستقیم باشد با یک، دو، سه، چهار یا پنج ستون.

نکاتی که باید پیش از شروع طراحی بروشور مدنظر داشت:

1-      موضوع یا هدف این بروشور چیست؟

2-      مخاطب کیست؟ اگر بیش از یک مخاطب وجود دارد، شاید بخواهید که چند بروشور طراحی کنید.

3-      مشتری چگونه از این محصول یا خدمات استفاده خواهد کرد؟

4-      چه اطلاعاتی در متن باید لحاظ شود ؟

5-      چه کسی متن آگهی را خواهد نوشت؟

6-      پیام چیست؟

7-      برای ارائه پیام، میزان اطلاعاتی که باید در متن جای گیرد و مخاطب کدام قطعی از همه مناسبتر است.

8-      آیا می خواهید برای جذاب تر کردن جلد بروشور از تصویر استفاده کنید یا می خواهید از یک عنوان سیاه و چشمگیر استفاده کنید.

وقتی یک بروشور طراحی می کنید – و یا هر نوع آگهی چاپی – را طراحی می کنید ، جامعیت و سادگی کلیدهای اصلی طرح موفق است. عنوانهای اصلی و عناوین فرعی باید در آگهی منسجم و یکپارچه باشند و باید در قیاس با متن آگهی متمایز و متفاوت  باشند. اگر از قلم های مختلفی است بهتر است که شکل قلم ها با هم همخوان و سازگار باشند.

 

تازدن بروشور:

 

شیوه های تا زدن بروشور بخشی از فرآیند طراحی بروشور است . حاشیه ها و لته ها باید به نحوی سامان یابند که وقتی تا میخورد، طراحی کلی و اندازه ها همچنان حفظ شود. در بروشورهای سه لتی ، باید سه ستون با فاصله ستون هایی به اندازه یک سانتی متر یا دوبرابر پهنایی حاشیه باشد. ضروری است که پیش از شروع طراحی ، یک ماکت ساده از بروشور تهیه کنیم. بدین ترتیب میزان اطلاعاتی که باید در هر لت جای گیرد مشخص می شود. این ماکت ساده از بروشور تهیه کنید بدین ترتیب میزان اطلاعاتی که باید در هر لت جای گیرد مشخص می شود. این ماکت به شما امکان می دهد تا نحوه صفحه آرایی لته ها را معین کنید . و تجربه گری با تاها را آسان می سازد. چندین نوع تای مختلف نیز وجود دارد: تای دروازه ای، تای کتابی و تای مرکزی .

نکات مهم:

بروشور را به نحوی نگاه کنید که گویی شما خود مخاطب نهایی آن هستید.

اطلاعات باید به ترتیب اهمیت نظم یابد.

اطلاعات باید ساده و صریح ارائه شود.

صفحات جلد باید با هم همخوان باشند.

لته های جلد باید ازنظر طرح و اطلاعاتی که ارائه می دهند همخوان باشند.

صفحات باید از نظر بصری متعادل و متوازن باشند.

تصاویر و عکس ها باید با متن هماهنگ باشند و جلوه بصری صفحه را تقویت کنند. نباید متن و اطلاعات را تحت الشعاع قرار دهند.

کاغذی که انتخاب می کنید باید متناسب با طرح بروشور باشد و به آسانی تا بخورد.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:08

ممنون

موفق باشید

محدثه از ورامین جمعه 5 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:09

سلام من میخوام بروشور دستی درست کنم چجورییه//؟

محدثه خانم سلام
برای ساختن بروشور میتونی از نکات همین وبلاگ استفاده کنی وبا یه کسی که در ارتباط با گرافیک اطلاعات داره مشورت کنی
همچنین میتونی توی مجموعه ی آفیس از نرم افزار پاپلیشر استفاده کنی که بسیار ساده است (publisher) این نرم افزار توی همه ی رایانه ها موجود است (احتمالا)
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد