گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

درمورد استفاده از لپ تاپ بیشتر بدانیم



اشتباهاتی که عمر لپ تاپ را کوتاه می کند 



 


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که لپ تاپ را روی پایتان می گذارید و


 با آن کار می کنید، یا لپ تاپتان همواره به برق وصل است، در دسته کاربرانی


 قرار می گیرید که عامل بیشتر خرابی های رایانه خود هستند.]


ادامه مطلب ...

برنامه جلسات گروه هنر مقطع راهنمایی در سال تحصیلی ۱۳۹۲- ۱۳۹۱





برنامه جلسات گروه هنر در سال ۱۳۹۱



جلسه اول
جلسه دومجلسه سوم
شنبه
۹۱/۸/۶
دوشنبه
 ۹۱/۹/۱۳
دوشنبه
 ۹۱/۱۱/۲۳



ساعت شروع جلسات     ۱۷/۳۰ بعدازظهر


همکاران محترم جهت پیشبرد اهداف درس هنر شرکت فرمایند.




الفبای قصه نویسی قسمت دوم



ویژگیهای یک قصه خوب کدامند؟


  دربخش قبلی در مورد عناصر لازم برای ورود به عرصه هنر ، چگونگی قدم گذاردن به عرصه هنر داستان نویسی و شرایط لازم برای مرود به این عرصه ، سخن گفتیم. اینک و در این مقال ، به ویژگیهایی که یک قصه خوب می بایست داشته باشد ، می پردازیم.
در این مورد به طور خلاصه می توان به ویژگیهای زیر اشاره نمود:


1) - خدا محوری:

  یک قصه خوب قبل از هر چیز باید خدا محور باشد. یعنی در همه جای آن خدا حضور داشته باشد. معنی این حرف آن نیست که جا و بیجا، با مناسبت یا بی مناسبت نام خدا یا آیا ت قرآن را بیاوریم ، بلکه بدان معنا ست که نشان دهیم قصه از یک تفکر توحیدی سرچشمه گرفته و جوشیده است. علاوه بر اینکه به غیر از نشان دادن ارزشهای عالی انسانی به خواننده برسانیم که محور عالم وجود خداست و سرچشمه همه خیرها و فیوضات اوست و انسانها در این میان وسیله ای بیش نیستند و هر چه نیکی و خوبی هم که از قهرمانان و شخصیتهای بزرگ داستان سر می زند همه از طرف خدا بوده و آنها تنها واسطه ای بوده اند که خدا این توفیق را به آنان داده در خدمت همنوعان خود باشند.

2) - عبرت انگیزی:

  خداوند یکی از ویژگیهای عمده قصه های قرآنی را «عبرت انگیزی» ذکر کرده است.
«لقد کان فی قصصهم عبره لاولی الالباب»
و این ویژگی آن قدر مهم است که اگر داستانی فاقد آن باشد، یعنی صرفا برای سرگرمی و تفریح خواننده یا به شگفتی انداختن او نوشته شده باشد، از نظر ما چیزی در حد یک لطیفه یا معماست و نباید اسم قصه را روی آن گذاشت بنابراین قصه نویس های مسلمان هرگز نباید صرفا برای سرگرم ساختن و تفنن خواننده دست به قلم ببرند؛ چون در این صورت، حداقل اجر معنوی از این کار نخواهند برد.

ادامه مطلب ...

نکاتی در مورد آموزش خط تحریری در مدارس ابتدایی

در عرصه‌های توفیق‌ آموزش خط تحریری


از چند سال پیش که آموزش خط تحریری را در کتابهای فارسی مقطع ابتدایی وارد کردند،این سؤال برای معلمان مطرح شد که چگونه می‌توان به آموزش خط تحریریبه دانش‌آموزان ابتدایی،آن هم از کلاس دوم،پرداخت؟اصولا چرا آموزش خط تحریری را در کتاب فارسی وارد کرده‌اند؟آیا مرز بین کتاب فارسی با کتاب هنر نادیده گرفته شده‌ است؟! و سؤالهای دیگر...باور اکثر همکاران بر این بود که معلم خود باید خطاط باشد تا بتواند خط تحریری را آموزش دهد.اما تجربه نشان داد که برای آموزش خط تحریری،نیازی‌ نیست معلم خطاط باشد.کافی است با تکنیک خط تحریری آشنا باشد تا بتواند آن را به دانش‌آموزان منتقل کند.این همان راهی است که خانم«مهین کریمی آه»آموزگار کلاس‌ دوم دبستان«حرمت»از منطقهء ده آموزش و پرورش تهران پیموده است.ایشان بیست و پنج‌ سال سابقهء تدریس دارند که هفت سال آن در همین پایه است.  ذکر این نکته ضروری است که خط تحریری را خود معلم باید به دانش‌آموزان آموزشدهد و نباید از وجود فرد دیگری استفاده شود.تا به مرور،در اثر کنترل هرروزه ی معلم این‌ خط،خط اصلی دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها نوشتاری شود.فلسفه ی وجودی خط تحریری در کتاب فارسی نیز همین است.

جدول زمانبندی پیش نهادی درس هنر مقطع راهنمایی ۱۳۹۲-۱۳۹۱

 

 

به نام زیبای زیبایی آفرین 

جدول زمانبندی پیش نهادی درس هنر پایه های دوم و سوم   راهنمایی مدارس بروجرد


سال تحصیلی 139۲-139۱

ادامه مطلب ...