گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

نکاتی در مورد آموزش خط تحریری در مدارس ابتدایی

در عرصه‌های توفیق‌ آموزش خط تحریری


از چند سال پیش که آموزش خط تحریری را در کتابهای فارسی مقطع ابتدایی وارد کردند،این سؤال برای معلمان مطرح شد که چگونه می‌توان به آموزش خط تحریریبه دانش‌آموزان ابتدایی،آن هم از کلاس دوم،پرداخت؟اصولا چرا آموزش خط تحریری را در کتاب فارسی وارد کرده‌اند؟آیا مرز بین کتاب فارسی با کتاب هنر نادیده گرفته شده‌ است؟! و سؤالهای دیگر...باور اکثر همکاران بر این بود که معلم خود باید خطاط باشد تا بتواند خط تحریری را آموزش دهد.اما تجربه نشان داد که برای آموزش خط تحریری،نیازی‌ نیست معلم خطاط باشد.کافی است با تکنیک خط تحریری آشنا باشد تا بتواند آن را به دانش‌آموزان منتقل کند.این همان راهی است که خانم«مهین کریمی آه»آموزگار کلاس‌ دوم دبستان«حرمت»از منطقهء ده آموزش و پرورش تهران پیموده است.ایشان بیست و پنج‌ سال سابقهء تدریس دارند که هفت سال آن در همین پایه است.  ذکر این نکته ضروری است که خط تحریری را خود معلم باید به دانش‌آموزان آموزشدهد و نباید از وجود فرد دیگری استفاده شود.تا به مرور،در اثر کنترل هرروزه ی معلم این‌ خط،خط اصلی دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها نوشتاری شود.فلسفه ی وجودی خط تحریری در کتاب فارسی نیز همین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد