گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

باهم بخوانیم ( موسیقی در دوره ابتدایی)

چگونه از نوارهای آموزشی استفاده کنیم ؟

 
   
برای استفاده از نوار ،ابتدا لازم است دانش آموزان بدانند که در کلا س هنر، به سرود گوش می کنند ، در سکوت به نوار گوش کنند وسپس با آن همراهی کنند ودرباره آن حرف بزنند و بگویند که جه صداهایی را در آن شنیده اند . معلم باید این موارد را به گونه ای با همدلی وصمیمیت هدایت کند که همگی مشتاق 
مشارکت دراجرای آن باشند . سپس ، جریان (( فعالیت های یادگیری ))شکل می گیرد .توجه داشته باشید که از دانش آموزان ضعیف تر نباید در حضور هم کلاسی هایشان ایراد بگیرید بلکه باید به طور فردی ، در زنگ های تفریح یا هنگام گردش علمی ، برای افزایش دقت گوش کردن وایجاد ذوق در این گونه دانش آموزان تلاش کنید .

  

 چگونه از نوارهای آموزشی استفاده کنیم ؟

 
   
برای استفاده از نوار ،ابتدا لازم است دانش آموزان بدانند که در کلا س هنر، به سرود گوش می کنند ، در سکوت به نوار گوش کنند وسپس با آن همراهی کنند ودرباره آن حرف بزنند و بگویند که جه صداهایی را در آن شنیده اند . معلم باید این موارد را به گونه ای با همدلی وصمیمیت هدایت کند که همگی مشتاق 
مشارکت دراجرای آن باشند . سپس ، جریان (( فعالیت های یادگیری ))شکل می گیرد .توجه داشته باشید که از دانش آموزان ضعیف تر نباید در حضور هم کلاسی هایشان ایراد بگیرید بلکه باید به طور فردی ، در زنگ های تفریح یا هنگام گردش علمی ، برای افزایش دقت گوش کردن وایجاد ذوق در این گونه دانش آموزان تلاش کنید .

 

  
مراحل اجرای نوارهای با هم بخوانیم

 1- دانش آموزان را برای سکوت ، آرامش وگوش دادن آماده کنید .

2- هنگامی که آن ها برای گوش دادن آماده شدند ، سرود با کلام را برای آن ها پخش کنید ودر صورت لزوم آن را چند بار تکرار کنید . هر موقع کلاس ساکت نبود ، نوار را خاموش کنید .

3- پس از تمام شدن یک سرود ، ضبط صوت را خاموش کنید وبرای درست خواندن سرود یا قطعه ی کوچکی از آن ، بین بچه ها مسابقه بگذارید . می توانید شعر را روی تخته ی کلاس بنویسید تا دانش آموزان هنگام خواندن ، از آن کمک بگیرند . از آن ها بخواهید در داوری برای انتخاب بهترین مجری آن سرود ، مشارکت کنند .

4- از دانش آموزان بخواهید سرودی را که شنیده اند ، بخوانند وهمراه با خواندن کف بزنند یا با دست روی میز ضربه بزنند یا پای خود را به آرامی بر زمین بکوبند .

5- نوار بدون کلام را پخش کنید تا دانش آموزان سرود را با آن بخوانند .

6- همان سرود را با سرعتی کمتر از حد طبیعی آن بخوانید وهمراه آن ، با انگشت یا مداد روی میز بزنید . ابتدا همراه با دانش آموزان وسپس به تنهایی ، روی میز بزنید واز آن ها بخواهید که سرود را با آهنگی که شما می زنید بخوانند .

7- سرعت ضربه های روی میز را به آرامی زیاد کنید واز دانش آموزان بخواهید متناسب با آهنگی که شما می زنید ، سرود را تندتر بخوانند .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد