گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

گروه آموزش هنر مدارس بروجرد

هنر برتر از گوهر آمد پدید

نقاشی کودکان (روانشناسی)


روانشناسی نقاشی کودک



یا کودکان از کشیدن نقاشی مقصودی دارند؟ 

   -   بله، زیرا همه ی کودکان با کشیدن نقاشی گونه ای از احساس داخلی خود را بیان می کنند، به طوری که با ملاحظه ی نقاشی آنها می توانیم به احساسات درونی آنها پی ببریم و آنها را درک کنیم.


آیا شما کودکان از کشیدن نقاشی لذت می برند؟
-    در صورتی که کودک خود به کشیدن نقاشی علاقه داشته باشد، از کشیدن نقاشی

 لذت می برد. اما اگر کودک را به کشیدن نقاشی مجبور کنند،او اینکار را از روی علاقه

 انجام نمی دهد ،بلکه سعی می کند این کار را از روی نفرت انجام دهد

 


 

آیا کودک از خط خطی کردن کاغذ منظور خاصی دارد؟

-    به نظر ما بیشتر به سن کودک بستگی دارد. اگر کودک سن کمی داشته باشد، خط

 خطی کردن کاغذ برای سنین او یک کارعادی به شمارمی آید واو سعی دارد با نقاشی

 کردن احساسات درونی خود را بروز دهد. اما اگر کودک این کار را در سنین بالا انجام

 دهد،معلوم است که به وسیله ی خط خطی کردن نقاشی خود می خواهد نفرت خود را

 نشان دهد.


چه گونه از روی نقاشی می توان به میزان اعتماد به نفس فرد پی برد؟

  اگر کودک تمام صفحه ی دفتر یا ورق خود را به وسیله ی نقاشی پر کند، معلوم است که



 از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و حضور خود را در میان جمع احساس می کند. اما



 اگر کودک تنها گوشه ای از تمام صفحه را پر کند، معلوم است که وی از اعتماد به نفس



 کمتری برخوردار است



آیا کودکانی که یک یا دو نفر از اعضای خانواده خود را از نقاشی حذف می کنند ،می


 خواهند منظور خاصی را به حضور ما برسانند؟


- بله زیرا کودک هر چه یکی از اعضای خانواده خود را به خود نزدیک تر بکشد، می خواهد



 علاقه ی خود را نسبت به ان فرد نشان بدهد،اما اگر هر چه فرد آن فرد را از خود دورتر



 بکشد نشان دهنده ی نفرت کودک نسبت به فرد است


منبع : اینترنت

نظرات 2 + ارسال نظر
خرید اینترنتی چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:58 http://javanbazar.com

سلام دوست و همکار عزیزم سایت بسیار خوب و عالی دارید
و اگر ازش پشتیبانی بیشتری کنید خیلی عالیتر میشه.
دوست عزیزم من مایل به تبادل لینک با شما هستم
همکار عزیزم در صورتی که با تبادل لینک موافق هستید حتما به سایت من که سایت خودتون هست تشریف بیاورید
و بگید با چه نامی لینکتون کنم و اگر مایل به تبادل لینک بودید من را با عنوان

خرید اینترنتی

لینک کنید.

هم اکنون سایت من (رتبه در گوگل 3) . خوشحال میشوم به سایت من یک سری بزنید و نظر زیبا تون را بگید

هم اکنون آمار روزانه سایت من بین 2000 تا 3000 هست.

http://javanbazar.com

منتظر نظر زیباتون هستم. یادت نره حتما بیا...

سلام
چون وبلاگ ما یک وبلاگ صرفا آموزشیه به همین منظور نمی تونم سایت شما رو لینک کنم. ولی اگر شما تمایل به این کار داشتید میتونید با عنوان
: گروه هنر مدارس بروجرد : ما رو لینک کنید
با تشکر از حسن توجه شما . گودرزی

نیوشا چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:07 http://bachehaye-aseman.rozblog.com

سلام دوست خوبم.وب زیبا و پرمحتوایی داری.اگر مایلی حتما به انجمن تازه تاسیس شده ی ما هم سربزن و در صورت تمایل عضوی از آسمانی ها شو تا بتونی مطالبت رو برای سایر دوستات ارسال کنی.اگه با تبادل لینک موافقی بعد از لینک انجمن اطلاع بده تا لینک بشی.موفق باشی
bachehaye-aseman.rozblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد